mandag den 25. februar 2013

Strikkepindehylster

Mine meget forsømte rundpinde har fået et fint hylster, som de kan ligge godt i.

Her kommer lige en hurtig vejledning:
Der kan blive et hylster af 25 cm eller en FQ = 50 x 55 cm.
Jeg har først quiltet 2 stykker på 25 x 25 cm med thermolam imellem. Derefter delt det ene stykke for at sy en lynlås i. Hvis man bruger en blondelynlås, kan man nøjes med at zig-zagge kanten, og sy lynlåsen ovenpå. Ellers syes et kantebånd på.
Tegn op efter en tallerken på ca. 24 cm, og klip ud.Sy stykkerne sammen ret mod ret.
Zig-zag kanten eller sy en strimmel på til at dække.
Vend, og dit hylster er klar til at putte dine strikepinde i.
Nemt.

Stoffet med garnnøgler finder du HER
Blondelynlåsen finder du HER
De søde små mærker "Handmade" finder du HER


4 kommentarer:

  1. Hvor er den fin...
    God vejledning ...
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  2. Super sød opbevarindsdims..... dejligt at du deler....

    SvarSlet
  3. knald god ide håber på at få orden i mine strikkepinde når jeg får sådan en lavet
    hilsen ellinor

    SvarSlet
  4. super ide den skal jeg sy i dag Ane

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.